2017 12 09 Dagens Perspektiv Erna Møter Motstand Toppbanner

Dagens Perspektiv: – Erna kommer til å oppleve mer motstand

Nå kan det bli enda mer støy på arbeidslivsområdet enn dersom Ap hadde vunnet valget, hevder HR Norge-sjef Even Bolstad.

Even Bolstad peker på utfordringene Erna Solberg nå muligens vil møte på som statsminister de neste fire årene. Bolstad trekker frem forholdet til LO og forhandlinger som må gjøres med IA.

– Dersom regjeringen ikke klarer å få til brede forlik kan det bli fire år med vesentlig mer støy på arbeidslivsområdet enn hvis AP fikk roret.  Det enkleste på kort sikt, og det desidert minst konfliktskapende, er nok å gå rundt bøygen. Det blir spennende å se hvor de tar slagene, og hvor de kommer til å ha mer pragmatisk berøringsvegring, sier han.

Les hele saken (krever abonnement): - Erna kommer til å oppleve mer motstand