20161107 Dn Jeg Leder Derfor Er Jeg Roger Steare Hr Forum Oppslag 3

DN: Jeg leder, derfor er jeg

Filosof Roger Steare (58) er betalt for å stille eksistensielle spørsmål i ledergruppen. Briten er overrasket over at filosofer ikke blir ansatt i norske konserner.

Dagens Næringsliv intervjuet konsernfilosof Roger Steare i anledning hans Norges-besøk i forrige uke. Steare var en av foredragsholderne på HR Forum 2016.

– Jeg snakket med en næringslivsleder igår som var så stolt av selskapets retningslinjer for samfunnsansvar. Da spurte jeg om han hadde sånne retningslinjer nedfelt hjemme hos seg selv også. Det er jo helt latterlig, vi burde alle vite hva som er rett og hva som er galt på jobben uten å måtte slå opp i en bok, sier Roger Steare til Dagens Næringsliv.

Briten driver selskapet The Corporate Philosopher, og det er akkurat det han er: En filosof som jobber sammen med konsernledere i store selskaper. Delvis er han ansatt i det engelske eiendomsselskapet Nationwide Building Society, delvis jobber han frilans med blant andre BP, EY og Barclays på kundelisten.

Roger Steare Thumb

HR Norges intervju med Roger Steare

HR Norge intervjuet Roger Steare i forkant av HR Forum. Her er hans tanker om humant lederskap i en digital verden.

Hrtv Roger Steare Thumb

HRtv: Roger Steare om human ledelse i en digital verden

Konsernfilosof Roger Steare tenker høyt om humanitet i styrerom og ledergrupper, til tross for vår digitale hverdag.