2015-11-22-E24 Kommentar Slik rekrutterer du sosiale medier Hans Petter Stub toppbanner

E24: Tips om rekruttering i sosiale medier

Når du ikke lykkes med å fange oppmerksomheten til potensielle nyansatte i sosiale medier, kan det hende at det er tematikken du velger som ikke lander hos målgruppen.

Hans Petter Stub, som tidligere har bidratt i HR Norges temahefte om employer branding, er spaltist i E24, og skriver i siste spalte om employer branding og sosiale medier.

«Å lese om hvordan det er å jobbe hos ulike virksomheter er langt ned på listen over tema folk flest er interessert i. Det er bare å innse realitetene. Men det er i alle fall noen triks som kan brukes for å få så mye oppmerksomhet som mulig.»

Tricksene kan du lese mer om i E24. Er du medlem kan du også laste ned vårt temahefte om employer branding (se under).


Employer Branding

Alt du trenger å vite om Employer Branding

Relaterte saker

lederutvikling

Rekruttering

Tar du rekruttering på alvor?

Vet du godt nok hva behovet ditt er når du går i gang med en rekrutteringsprosess? Blir det en kopi av den som har sittet i stillingen eller er det en grundig analyse av behov – med andre ord gjennomføring av en jobbanalyse. Mange sier de gjør det, men erfaringen viser at mange drifter bort fra målet når ansettelsen gjøres.

Rekruttering

Rekruttering

Forskning på seleksjonsmetoder i rekruttering

Når organisasjoner rekrutterer nye medarbeidere er de selvsagt interessert å velge den ”beste” kandidaten blant søkerne. Ulike seleksjonsmetoder blir benyttet og blant de mest benyttede er intervjuet (strukturert eller ustrukturert) samt tester i en eller annen form, men det er mange flere å velge i.

Karakterer Web

Rekruttering

Halvveis karakterer, men helveis karakter

Skal du rekruttere nyutdannede i høst? Ikke se deg blind på skolekarakterer. Sammenhengen mellom karakterer og jobbprestasjoner er svakere enn du tror.

Hold deg oppdatert på det siste innen HR. 
Meld deg på nyhetsbrevet vårt i dag!