2017 26 09 Ledernytt Oppsigelse Toppbanner

Ledernytt: Slik blir oppsigelsen enklere for alle parter

Sitter du i den ubehagelige situasjonen hvor oppsigelse er et faktum?

Det er viktig å være tydelig og nøye på om oppsigelsen skyldes forhold ved den enkelte, eller forhold ved virksomheten.

- Det første er typisk mangelfulle arbeidsprestasjoner, og det siste er det som mange opplever i dag; en «ny normal», hvor virksomhetene har behov for å redusere faste kostnader, forteller daglig leder ved HR Norge, Even Bolstad.

Ledernytt skrev denne uken en artikkel. Even Bolsat Ingri Litleskare og Stian Midtgård bidro alle med sin kompetanse for å legge frem de viktigste tingene å ta hensyn til i en oppsigelsesprosess.

Les hele saken: Slik blir oppsigelsen enklere for alle parter