Tjenestedesign for HR – slik lager du gode opplevelser for ansatte!

26
nov

Kurs - Oslo

09:00 - 16:00

Medlemspriser
4500,-

Ikke-medlem priser
8000,-

Påmeldingsfrist 22.11.2019 13:00

Påmeldingsfristen har utløpt

    Sted

    HR Norges lokaler

    Adresse: Akersgata 34, 0180, Oslo

    HR Norges lokaler - Google mapsÅpne Google-kart

    Arrangør

    HR Norge

    Telefon: +47 22 11 11 22

    E-post: hrnorge@hrnorge.no

    Nettsted: hrnorge.no

    På dette kurset vil du lære hvordan HR aktivt kan bruke tjenestedesign i arbeidshverdagen.

    Vet du hvordan de ansatte opplever prosessen fra første kontakt med dere til de har jobbet der en stund? Eller hvordan de opplever en oppsigelsesprosess? De siste årene har tjenestedesign stadig oftere blitt nevnt som et viktig verktøy for endring og innovasjon for virksomheter. Tjenestedesign er utviklingsprosesser som setter brukeren i sentrum, det være seg kunden, ansatte eller potensielle ansatte. Målet er å skape verdi for organisasjonen, positive endringer og å innovere.

    Kurset dekker blant annet:

    • På hvilken måte tjenestedesignmetodene passer inn i HR-problemstillinger
    • Prosessen og verktøyene - vi tegner opp en konkret HR-prosess steg for steg
    • Hvordan identifisere tiltak?
    • Veien videre 

    Som deltaker vil du få:

    • Innføring i tjenestedesign
    • Din egen verktøykasse med nye anvendelige metoder fra tjenestedesign
    • En tilnærming for å visualisere komplekse prosesser og organisasjoner
    • Vite hvordan du kan gå fra visualiseringer til faktiske endringer

    Kurset passer for deg som jobber med ansettelser, rekruttering, eller endringsprosesser i HR, og som ønsker en verktøykasse for fasilitering og innovasjon som en del av jobben.

    Kursholdere: 

    Mona Halland har mastergrad i psykologi fra NTNU og mer enn 15 års erfaring med brukerfokuserte prosesser og tjenestedesign. I tillegg har hun spesialisert seg innenfor organisasjonspsykologi, prosessledelse og endringsledelse. Mona er engasjert og genuint interessert i samspillet mellom mennesker, omgivelsene og teknologi. Hun har en naturlig evne til å være til stede, kommunisere og forstå hva som skal til for å skape innsikt, bevegelse og utvikling.


    Anders Matre har mastergrad i Menneske-Maskin Interaksjon fra NTNU, og er lidenskapelig opptatt av hvordan vi kan endre folks atferd ved bruk av atferdspsykologi og teknologi. Han har flere års erfaring fra offentlig sektor, transport og bank og finans som spesialist innen brukeratferd og forretningsutvikling. Anders har en unik evne til å skape eierskap og involvering i organisasjonen, og er opptatt av å dele kunnskap og utvikle sine samarbeidspartnere. I tillegg sitter han i styret i IxDA Oslo, som er Norges største fagmiljø innen brukeropplevelse.


    Hold deg oppdatert på det siste innen HR. 
    Meld deg på nyhetsbrevet vårt i dag!