Kurs

Medarbeiderundersøkelse – velge leverandør eller gjøre selv, formidle og følge opp

Medarbeiderundersøkelsen, ansvaret havner ofte hos HR. På kort tid skal man avgjøre om man kjøpe tjenesten eller gjøre selv. Hva må man tenke på hvis man skal kjøpe tjenesten? Hvordan gjennomfører man en undersøkelse selv? Om man kjøper tjenesten eller gjør selv, hvordan skal man analysere, formidle og følge opp resultater.

Dette dagskurset er designet for å gi deltakerne en grundig forståelse og praktisk tilnærming til hvordan man går fram for å gjennomføre medarbeiderundersøkelser.

  • Hva du bør tenke på ved kjøp av tjenesten, og skal evaluerer flere leverandører
  • Hvordan man planlegger og gjennomfører medarbeiderundersøkelser selv
  • Hvordan man kan analysere og tolke resultater
  • Hvordan man bør formidle og følge opp undersøkelsen internt

Målet er å utstyr deltakerne med ferdigheter og kunnskap som er nødvendige for å bruke medarbeiderundersøkelser som et verktøy for at virksomheten skal nå sine overordnede mål.

Dagskurset bygget opp rundt fire moduler som dekker følgende:

1. Introduksjon til medarbeiderundersøkelser
2. Planlegge og utforme
3. Gjennomføre
4. Analysere og følge opp

Dette kurset kombinerer teori med praktiske øvelser for å sikre at deltakerne kan anvende det de lærer direkte i sine egne organisasjoner.

Målgruppe: Kurset passer for alle som har ansvar for gjennomføring av medarbeiderundersøkelser, og som har ansvar for å følge opp gjennomførte undersøkelser. Kurset krever ingen forkunnskaper, men deltakerne oppfordres til å sette seg inn i virksomhetens strategi på forhånd og gjerne også ta med seg denne på kurset

Kursholdere


Lina Alsvik
har bakgrunn innen organisasjonspsykologi og statistikk. Etter syv år i en ren HR-analyse- og teknologistilling i Norsk Hydro, jobber hun nå som HR Business Partner i VG. Lina er en høyt verdsatt kursholder blant HR Norges medlemmer, og har i tidligere jobb gjennomført en rekke medarbeiderundersøkelser for ulike virksomheter.

Kari Nordstad er fagansvarlig analyse og formidling i HR Norge. Hun har jobbet 12 år i markedsanalyseselskapet Kantar, fire år som adm.dir i selskapet. Kari har både jobbet med gjennomføring av medarbeiderundersøkelse, og som lede, med oppfølging av gjennomførte undersøkelser.

Detaljer

Åpne alle