Kurs

Stillingsannonser – et praktisk kurs

Blir det vel mye «copy/paste» når du skriver stillingsannonser? I kampen om de beste hodene og hendene er det avgjørende å skrive gode annonser som skiller seg ut. I dette kurset for du teoretisk ballast og praktiske øvelser som gjør at du kan stå ut fra mengden.

Etter endt kurs skal deltagerne sitte igjen med en klar opplevelse av:

  • Hva som skiller gode fra mindre gode stillingsannonser
  • Teoretisk grunnlag for å forstå og argumentere for hva som er en god stillingsannonse
  • Verktøy for å komme i gang

Kurset dekker blant annet:

  • Balansen mellom virksomhetens og kandidatens behov
  • Hva som kjennetegner en god overskrift
  • Hvordan man skriver en god innledning
  • Hva du bør gjøre med kravene du stiller
  • Hvilke kanaler er best egnet for å annonsere ledige stillinger?

Kurset er ideelt for deg som jobber i HR eller er involvert i rekruttering på en annen måte. Du vil både kunne skrive bedre stillingsannonser og ha et godt grunnlag for å diskutere forslag med rekrutterende leder.

Kursholder:

Hans Petter Stub

Hans Petter Stub har jobbet med kommunikasjon og reklame hele sin yrkeskarriere og viet de 11 siste årene til employer branding og stillingsannonsering. Han har holdt kurs i å skrive bedre stillingsannonser i en årrekke og bistår noen av Norges mest attraktive arbeidsgivere. Til daglig er han partner i Whydentify, et reklame- og mediebyrå spesialisert innen talent acquisition og employer branding.


Detaljer

Åpne alle