Dine oppgaver og ansvarsområder
- ansvar for å utarbeide analyser som synliggjør behov for ressurser på kort og lang sikt
- fordele ressurser i samarbeid med linjeleder, og optimalisere kapasitetsflyt mellom lokasjoner og faggrupper
- utarbeide og kvalitetssikre turnusplaner som møter driftsbehov og lovkrav
- bidra til å utvikle systemer for behovsanalyse
- optimalisere ressursstyringsverktøy
- utarbeide analyser for å belyse aktivitetspådrag i forhold til ressurstilgang og foreslå nødvendige tiltak for effektiv ressursbruk
- sikre at turnusplanleggingen skjer i henhold til etablerte standarder, HMS og lov- og avtaleverk
Hvilken kompetanse er viktig i rollen?
- erfaring fra turnusplanlegging eller bemanningsplanlegging, gjerne innenfor trafikk, logistikk eller andre operasjonelle miljøer
- høyere utdanning innen økonomi, logistikk, HR eller lignende på masternivå
- god innsikt og kompetanse innenfor HMS, lov- og avtaleverk knyttet til arbeidsplanlegging, samt forståelse for arbeidstidsplanleggings betydning i økonomiforvaltning
- erfaring med bruk og videreutvikling av ressursstyringsverktøy og systemer
Det kan være en fordel i stillingen om du også har og erfaring med endringsledelse og endringsprosesser.
Ser du noe du ikke kan? Ta det helt med ro! Sannsynlig kan du noe vi ikke ser – her ligger det muligheter. Vi sørger for en god opplæring, og vi oppfordrer deg til å søke stillingen dersom du synes den er interessant for deg.
Hvem er du som person?
Vi mener at inkludering og mangfold er viktige faktorer som skaper verdi og gjør oss sterkere, sammen. Vi ønsker oss kolleger med ulike kompetanser, evner fagkombinasjoner, livserfaring og perspektiver for å bidra til et enda bedre arbeidsmiljø.
Kjenner du deg igjen i noen av disse egenskapene?
- skaper tillit i organisasjonen gjennom å involvere andre, lytte aktivt og gjennomføre beslutninger på en tydelig og rettferdig måte
- dyktig til å formidle og argumentere for viktige budskap på en klar og forståelig måte
- analytisk og en god dømmekraft, som gjør at du kan ta veloverveide beslutninger, selv i komplekse situasjoner
- effektiv håndtering av komplekse oppgaver og problemstillinger
Hvorfor skal du velge oss?
Vi er en organisasjon i endring. Viktigheten av oppgavene våre vil prege arbeidsmiljøet rundt oss, med flinke folk som brenner for det de jobber med. Vi setter faglig utvikling høyt, med interne kompetansebyggende muligheter for våre ansatte. Du får arbeidsforhold for tiden vi lever i - med fleksibel arbeidstid og du vil bli inkludert i et sosialt miljø med bedriftsidrettslag, sosiale og faglige arrangementer. Blant ansattgodene finner du svært gode pensjons- og forsikringsordninger, og selvsagt personalbillett med Go Ahead, SJ Nord og VY sine tog.
Vi har også:
- Moderne og sentrale lokaler i de store byene, treningsfasiliteter og innendørs sykkelparkering i bygget
- Flott personalrestaurant og du får selvfølgelig betalt lunsjpause
- Høyt fokus på kompetanseutvikling – både som team og individuelt
- Fleksibel arbeidshverdag med fokus på leveranser
- Permisjonsordninger som møter ditt behov
Vi er også opptatt av at du har en god balanse mellom jobb og fritid - for vi tror at du fungerer bedre på jobb om du fungerer godt privat.
Nyttig info for deg som søker!
- Det er enkelt å søke jobb i Bane NOR. I søknadsprosessen vil du få noen spørsmål som vi ønsker du besvarer så godt som mulig.
- Skriv gjerne en god og utfyllende CV på norsk hvor du får frem hva du har gjort og oppnådd som gjør deg kvalifisert for stillingen du søker på. Vi legger stor vekt på lojalitet til våre verdier som er åpen, ansvarlig og lagspiller! Hva betyr disse verdiene for deg?
- Bane NOR samarbeider med Semac som er en ekstern leverandør om bakgrunnssjekk av aktuelle kandidater. Bakgrunnssjekken utføres etter samtykke fra deg som søker og innebærer at vi verifiserer CV og annen søknadsdokumentasjon i forbindelse med ansettelsen.
Er du klar for å ta neste steg i din karriere og bidra til en effektiv ressursutnyttelse? Søk på stillingen som fagleder turnusplanlegging hos oss i dag!
Kontaktinfo:
Iris Wiik Bitnes
Fungerende leder ressurs- og kompetansestyring i Trafikk
Mobil: +47 93469293
E-post: iris.bitnes.wiik@banenor.no