Linn Torgersen er leder for HR Shared Service Centre i Posten Bring, hvor hun jobber med å utvikle effektive og brukervennlige HR-tjenester. Med over 10 års erfaring innen HR er Torgersen opptatt av å forenkle prosesser ved hjelp av teknologi, slik at de ansatte får bedre støtte i hverdagen. Hun jobber for å gjøre HR mer tilgjengelig og praktisk for alle.
Foredrag: AI og Chatbot i HR – veien til effektiv selvbetjening
Posten Bring har i flere år brukt AI-drevne chatbots for å støtte HR-prosesser og ledelse. De har nylig implementert en mer avansert generativ AI-løsning. Målet er å gjøre ledere mer selvbetjente og effektivisere HR-prosessene ytterligere, og dermed redusere arbeidsbelastningen hos de enkelte. Men de erkjenner også utfordringene med å endre arbeidsprosesser og organisering. Hva kreves for å lykkes med dette i praksis?
- Målet med AI og chatbots i HR: Hvordan Posten Bring bruker chatbots for å støtte ledere og HR-ansatte med informasjon og prosesshåndtering
- Implementering og teamarbeid: Hvilke team og kompetanser som er nødvendige for å utvikle og kvalitetssikre chatbot-løsningen, inkludert nye roller som robottrener
- Evaluering og fremtid: Hvordan Posten Bring evaluerer chatbotens ytelse, setter nye delmål, og hvilke resultater og potensialer de ser fremover
Delta på HR-konferansen for offentlig sektor 2025 - se program og meld deg på her