Prestasjonsledelse – en kort innføring

Virksomheter som har en god praksis knyttet til prestasjonsledelse gjør det bedre enn sine konkurrenter. I tillegg opplever de også høyere engasjement blant ansatte og evner å holde på folkene sine.

Organisasjonskultur 1

God prestasjonsledelse kan bidra til at ansatte får en god rolleforståelse. Når de ansatte mottar konstruktive tilbakemeldinger og får den nødvendige støtten, bidrar dette til at både den ansatte og virksomheten når sine mål.

Hva legger vi i begrepet prestasjonsledelse?

Det er en løpende prosess hvor ledere og ansatte har jevnlig dialog for å vurdere og gjennomgå ansvarsområder, forventninger, prestasjoner og videre utvikling. Målsetting er å sette den ansatte i stand til å utføre oppgavene på...

Ønsker du å lese hele artikkelen må du være medlem i HR Norge

Virksomhetsmedlem?

Jobber du i en virksomhet som er virksomhetsmedlem i HR Norge får alle ansatte tilgang til +artikler og andre medlemsfordeler.

Er du ikke medlem?

Som medlem kan du lese hele artikkelen. I tillegg får du tilgang til en rekke andre medlemsfordeler som hjelper deg i jobbhverdagen.