Møt vinneren av «Lederprisen 2017» på HR Forum
Lånekassen fikk i år nok en gang topplasseringen, blant myndighetsorganer i innbyggerundersøkelsen, på tilfredshet med tjenestene og er også best på tillit. Sist uke mottok Marianne Andreassen, toppleder i Lånekassen, HR Norges Lederpris 2017. Du kan høre mer om hva de har gjort og hvordan har de oppnådd topplasseringen 1. - 2. november på HR Forum 2017.
Lånekassen har under ledelse av Marianne Andreassen foretatt en omfattende tjenesteutvikling og omstilling av organisasjonen for å bli en moderne tjenestetilbyder tilpasset sitt publikum.
- Mitt ansvar som leder er å sette retning, treffebeslutninger, ta veivalg og gjennomføre tiltak som bringer oss fremover. Vår visjon er å bli oppfattet som Norges mest moderne offentlige virksomhet. Vi skal være modig, fremoverlent og ikke bli styrt av andre, sier Marianne Andreassen.
- Vi er i front på å benytte kunstig intelligens, mye lenger fremme enn «de store». Og jo mer vi lykkes for kundene våre jo større blir omstillingen internt. Dette er et krevende dilemma, men det dreiser seg om å gjøre det som er nødvendig for å lykkes. Så fokuserer vi på å håndtere ansatte i gode og ryddige prosesser, forsetter Andreassen.
- Jeg er stolt av å lede mennesker som setter kunden først og digitale tjenester fremst og er med i å utvikle gode digitale tjenester. Vi skal leve våre verdier som er å være tydelig og engasjert. Jeg blir aldri utlært og vi utvikler hverandre og virksomheten hele tiden, avslutter Marianne Andreassen.
På HR Forum 2017 kommer Marianne Andreassen og presenterer arbeidet som har ført til topplassering blant innbyggerne og tildelingen av "HR Norges Lederpris 2017".
Her får du et lite innblikk i hva de holder på med i Lånekassen: